Сладка награда

Nendo черпят с шоколадови бонбони за наградата си за най-добър дизайнер на интериорното изложение Maison&Objet в Париж

За да отбележи избирането му за дизайнер на годината на най-известното интериорно изложение Maison&Objet 2015 в Париж (от 23 до 27 януари) японската компания Nendo ще почерпи с шоколадови бонбони в създадения от бранда специален chocolatexture lounge в Hall 8 F1-G2.

Висотата на наградата им и собствената им траектория предполага по-специални усещания и далеч по-различни от получените от обикновени шоколадови бонбони. За разлика от най-често използваните параметри като процент и произход на какаото и производствени технологии авторите се фокусират върху формата и дизайна.

Целта им е по този начин да покажат какво на практика означава дизайн на често обикновени неща като бонбони. Всички девет бонбона с еднакъв размер 26х26х26 милиметра имат различна форма и са кръстени на японски израз, изразяващ различен вид повърхност. "Тубу-тубу" са шоколадови капки, "субе-субе" са максимално гладки бонбони. "Горо-горо" представлява четиринадесет свързани куба. Самото название на лейбъла Nendo означава "моделиране на глина".

Шоколадовият лаундж на международното изложение не е кафене, нито изложба или инсталация, а място, на което човек да "опита" Nendo чрез петте сетива, казват от компанията. Там се показват мебели, създавани от компанията през последните няколко години за производители като Cappellini, Desalto, Moroso, Glas Italia. Те са персонализирани цветово, за да наподобяват шоколад. Другото общо между тях, по думите на домакините е, че предоставят "меко разтапящо усещане". Над две хиляди алуминиеви тръби създават представата за голяма разгръщаща се шоколадова вълна. Цената на бонбоните, които се продават само на изложението, е 20 eвро за опаковка от три и 50 евро за тази от девет броя.

Nendo създава графичен, индустриален и продуктов дизайн, архитектура, мебели и интериори. Те са силно повлияни от японските естетически традиции. "Идеалният дизайн е този, който може да бъде обяснен на малко дете по телефона. Ако му хареса, значи е добър. Не става въпрос за форми, материали и цветове, а за самата идея и силната история зад нея. Понякога японският минимализъм може да се окаже прекалено студен, а аз смятам, че трябва да има топлота и приветливост в дизайна.

Думата function съдържа думата fun. Силно вярвам в тези моменти на щастие, изненада, чувството за хумор, които дизайнът предоставя", казва роденият през 1977 г. в Торонто дизайнер на Nendo Оки Сато. А идеите за често награждаваните му продукти му идват, докато разхожда кучето си, пие всекидневното си кафе или обядва.

www.nendo.jp

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    barbq avatar :-P
    BarBQ

    Втория бонбон от ляво надясно на горната редица изглежда като напълно обикновен бонбон в сравнение с останалите по отношение на дизайна.
    Останалите наистина са интересни.

    Нередност?
Нов коментар