Регистрация

Как далекоизточният лидер при бонбоните и дъвките LOTTE навлиза в България*

Автор: Капитал 02 февруари 2015 , 2 коментара

Какво е накарало през 1948 г. основателите на сегашния най-голям производител на дъвки и бонбони в Япония и Южна Корея да нарекат фирмата си точно LOTTE? Звучи странно, но Lotte в случая е галеното име на Charlotte - героинята от романа на Гьоте "Страданията на младия Вертер". Поне така пише на заглавната страница в сайта на конгломерата. Който типично в далекоизточния стил се занимава с широк кръг дейности от сладоледа, през дъвките и напитките до хотелите, търговията, недвижимите имоти и ресторантьорството. "Името е използвано, за да покаже желанието на компанията да бъде обичана от всички", пише още на сайта.

Заклинанието помага - LOTTE явно е обичана от доста хора в Далечния изток. Любопитното е, че тя се опитва да завоюва симпатии и на българския пазар - чрез дъвките Xylitol. Страната ни едва ли някога ще бъде отбелязана с гордост някъде на сайта на концерна, най-малкото заради скромния си пазар. Но пък за потребителите тук конкуренцията, която LOTTE създава, е приятно явление.

По експертни оценки пазарът на дъвки в България е за около 50 млн. лева годишно и през последните две години се свива. По неофициални данни над 90% от него се държат от Wrigley ("Ригли"), чиято най-популярна марка е Orbit. Затова всяко влизане на нов играч в категорията се посреща с особен интерес.

От година българската "Ес Кей трейд" е официален дистрибутор за страната, както и за Румъния и Гърция, на дъвките Xylitol на южнокорейската LOTTE. "Нашата цел не е да разбиваме монопол, а да предложим избор на продукт, различен от масовите. Xylitol се продават в над 1000 търговски обекта, главно в големите градове, и във веригите бензиностанции, а продажбите за година надхвърлят един милион лева", уточнява Кирил Василев, управител на фирмата.

Още

*Оригинално заглавие - Черешката на дъвката

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души